Általános Szerződési Feltételek
- szeptember 17.
Az alábbi Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) a Brothers Online Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. (a továbbiakban: vállalkozás) által forgalmazott termékek Interneten, a kapszli.hu weboldalon keresztül történő megrendelésére vonatkozó általános feltételeket határozzák meg. A regisztráció során a felhasználó (a továbbiakban vevő, vásárló, fogyasztó) elfogadja a jelen dokumentumban foglalt feltételeket.
- Általános tudnivalók, regisztráció
1.1 A Brothers Online Kft.-nél történő vásárlás feltétele a Vevő érvényes regisztrációja.
A Vevő a www.kapszli.hu weboldalon található regisztrációs lap kitöltésével és elküldésével egyidejűleg elfogadja, és magára nézve – változtatás nélkül – kötelezőnek ismeri el a jelen feltételeket.
1.2 Amennyiben a Vevő a Brothers Online Kft.-nél nincs még regisztrálva, a vásárlást megelőzően pontos adatok megadásával ki kell töltenie és meg kell küldenie a regisztrációs űrlapot.
1.3 Minden jelentkezési lapot, amelyik akár azonnal észlelhető, vagy a későbbiekben kiderülő egy vagy több hibát tartalmaz, érvénytelennek nyilvánítunk. A Vevő az általa megadott e-mail címre erről értesítést kap, amelyben kezdeményezzük a hiba kijavítását. Semmilyen formában nem vállalunk felelősséget a tévesen megadott adatokból eredő esetleges téves teljesítésért.
- A szerződés létrejötte
A kapszli.hu weboldalon található honlap használata során nem jön létre jogviszony a Vevő és az Eladó között. Az adásvételi vagy szállítási szerződés a Vevő és az Eladó között a termék átadásakor jön létre.
- Szállítási feltételek
3.1 A kapszli.hu weboldalon található honlapon megtalálható termékek szállítási határideje a megrendelőlap elküldésétől számított 1 hét, amennyiben a termék raktáron van. A vásárló az általa megadott e-mail címre értesítést kap, ha a termék szállítását a Brothers Online Kft. nem tudja a megadott 1 héten belül biztosítani.
3.2 Cégünk a DPD Hungária Kft.-vel (a továbbiakban: DPD) és a GLS General Logistics Systems Hungary Kft.-vel (a továbbiakban: GLS) áll csomagküldésre szerződésben.
3.2.1 A csomagküldés díja DPD-vel:
DPD csomag házhozszállítás: 2000,- Ft,
DPD csomag házhozszállítás,utánvéttel 2900,- Ft.
3.2.2 A csomagküldés díja GLS-sel:
GLS automatába: 1400,- Ft.
GLS automatába, utánvéttel: 1400,- Ft.
GLS csomagpontra: 1400,- Ft.
GLS csomagpontra, utánvéttel: 1800,- Ft.
GLS csomag házhozszállítás: 2000,- Ft.
GLS csomag házhozszállítás, utánvéttel: 2600,- Ft.
3.2.3 Cégünk fenntartja a jogot, hogy nagyméretű és / vagy 10 kg feletti csomagok, illetve Magyarország területén kívüli szállítás esetében a fentiektől eltérő szállítási díjat határozzon meg.
3.3 Rendszerünk a megrendelés jóváhagyása során automatikusan hozzáadja a vételárhoz a szállítási és fizetési módnak megfelelő költséget.
3.4 Csomagküldés útján nem értékesítünk fegyvereket, lőszereket, lőport és csappantyút, közbiztonságra különösen veszélyes eszközöket. Amennyiben kínálatunkból ilyen terméket rendel meg, úgy azt a Kapszli Pontban tudja átvenni.
3.5 A 100.000 Ft feletti rendelés esetén a szállítási költségeket cégünk állja.
- Árak, fizetési mód, fizetés
Akciós termékeink esetében az átvételi helyszín korlátozásának jogát fenntartjuk. Használt fegyverek átvétele partnereinknél nem lehetséges.
4.1 Az Eladó az árak megváltoztatásának jogát fenntartja. A hivatalos, minden esetben irányadó kiskereskedelmi bruttó árakat a jelen honlap https://kapszli.hu/arlistak/címen található árlisták tartalmazzák. Az ezektől való eltérés kizárólag a promóciós és akciós ajánlatok esetében, illetve vásárlási kedvezményre jogosító kupon birtokában lehetséges.
4.2 A Vevő a megrendelés elküldése időpontjában hatályos árakon vásárolhatja meg a megrendelőlapon feltüntetett, készleten lévő terméket. A készleten nem lévő termék rendelése esetén a megrendelő a készletre kerülés időpontjában érvényes árlista szerinti vételáron vásárolhatja meg a terméket. Ez alól kivételt az képez, ha a vásárló a termék megrendelését követő 15 napon belül a termék megrendeléskori árának legalább 30%-át előlegként számla ellenében kifizeti, amely esetben a terméket garantáltan a megrendeléskori áron szállítjuk. Továbbá az egyazon megrendelő által elküldött, legalább 200.000 forint összértékű, készleten nem lévő termékre vonatkozó megrendelést kizárólag legalább 30% előleg megrendeléstől számított 15 napon belüli megfizetése esetén fogadjuk el. A készleten nem lévő termék megrendelése esetén, amennyiben a megrendelő a termék teljes vételárát a megrendeléstől számított 15 napon belül kifizeti, 3% árengedményt biztosítunk. A megrendelés elfogadásáról Vevő az általa megadott e-mail címre visszaigazolást kap. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vevő elállhat vásárlási szándékától. Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (továbbiakban: Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés visszamenőleg is semmis szerződésnek tekintendő a rendelési folyamat valamennyi fázisában.
4.3 A kapszli.hu weboldalon található honlapon megjelenő árak minden esetben tartalmazzák az általános forgalmi adót, de nem tartalmazzák a kiszállítás költségeit. A honlapon megvásárolható termékek kiszállítási költségét a Szállítási feltételek dokumentum tartalmazza.
4.4 A kapszli.hu weboldalon található honlapon történő vásárlás esetén a termékek árának kifizetési módja utánvét, bankkártyás fizetés, előre utalás vagy PayPal fizetés lehet.
4.5 Felhívjuk Tisztelt Vásárlóink figyelmét, hogy a fegyver lőszer és lőszerelemek kereskedelme – a 253/2004. (VIII.31.) Kormányrendelet szerint csomagküldés útján nem lehetséges – ezért ezeket a termékeket csak üzleteinkben megszerzési engedéllyel vagy fegyvertartási könyvvel (lőszer esetében), illetve házilagos lőszerszerelési engedéllyel, vagy megvásárlásukra jogosító más határozat birtokában, személyesen lehet megvásárolni! Ezen termékek csak tájékoztató jelleggel szerepelnek oldalunkon. Bővebb információért kérjük hívja üzleteinket!
4.6 A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a regisztráció adatainak valódiságáról meggyőződjön, és amennyiben az abban foglalt adatok valódisága megkérdőjelezhető, vagy értelmezhetetlen, a regisztrációt törölje.
- Szavatosság a Polgári Törvénykönyvéről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján
5.1 A megrendelés hibás teljesítése esetén (a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek) a teljesítést követő 6 hónapon belül a fogyasztó kérheti a termék kijavítását, kicserélését, árleszállítást, vagy elállhat a szerződéstől. Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A teljesítés időpontjától számított kétéves határidő alatt érvényesíthetőek a szavatossági igények.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetében az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. A teljesítést követő hat hónap után a fogyasztóra hárul a hibás teljesítés bizonyításának terhe.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.
A Ptk. 6:157. § (2) bekezdése értelmében a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely a Ptk.-nak a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
5.2 A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek – ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket – a kötelezettet terhelik.
Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Kicserélés vagy elállás esetén a fogyasztó nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
A kötelezett köteles megtéríteni a jogosultnak a hibás teljesítésből eredő kárát, kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti. A hibás teljesítéssel a szolgáltatás tárgyában bekövetkezett károk megtérítését a jogosult akkor követelheti, ha kijavításnak vagy kicserélésnek nincs helye, vagy ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. E kártérítési igény a kellékszavatossági jogok érvényesítésére meghatározott határidőn belül évül el. A jogosult kártérítési igényét az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kártérítési igény elévült.
5.3 A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet (továbbiakban: rendelet) 3. § (1) bekezdése alapján szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. Ha a vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, köteles felhívni a fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének – a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló – módjára. A rendelet 3. § (2) bekezdése alapján a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja.
5.4 A rendelet 4. §-a alapján a vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti
- a) a fogyasztó nevét, címét
- b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
- c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
- d) a hiba bejelentésének időpontját,
- e) a hiba leírását,
- f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
- g) a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.
A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
5.5 A rendelet 5. §-a alapján vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik.
A rendelet 6. § (1) bekezdése szerint kijavításra vagy – a rendelet 4. § (5) bekezdése szerinti esetben – a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni
- a) a fogyasztó nevét és címét,
- b) a dolog azonosításához szükséges adatokat,
- c) a dolog átvételének időpontját, továbbá
- d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a dolgot átveheti.
A rendelet 6. § (1) bekezdésben előírtak a szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.
- Elállási és felmondási jog
6.1 Házhoz szállítással történő rendelés esetén, kérjük átvételkor ellenőrizze tételesen a termék(ek) sértetlenségét, a csomagban foglalt egyéb kiegészítőket, a számlán szereplő adatok helyességét. Amennyiben eltérést észlel, lehetősége van a csomagot visszaküldeni központunkba. Kérjük észrevételeiről tájékoztassa ügyfélszolgálatunkat, hogy a felmerült hibát orvosolni tudjuk A termékeket kizárólag magyarországi címre kézbesítjük. Postafiók címre szállítást nem vállalunk.
6.2 A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) 20. § (1) bekezdése alapján az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a 20. § (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a Korm. rendelet 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a 20. § (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.
A Korm. rendelet 20. § (2) bekezdése szerint a fogyasztó a 20. § (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát
- a) áru adásvételére irányuló szerződés esetén
- aa) az árunak,
- ab) több áru adásvételekor, ha az egyes áruk szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott árunak,
- ac) több tételből vagy darabból álló áru esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
- ad) ha az árut meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;
- b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától
számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A Korm. rendelet 20. § (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy a Korm. rendelet 20. §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és az áru átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
A Korm. rendelet 22. § (1) bekezdése szerint a fogyasztó a Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát a Korm. rendelet 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
A Korm. rendelet 22. § (3) bekezdése alapján a 20. §-ban meghatározott jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 20. § (2) bekezdésében, illetve a 21. §-ban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot a 22. §-sal összhangban gyakorolta.
A Korm. rendelet 23. § (1) bekezdése úgy rendelkezik, hogy ha a fogyasztó a Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
A Korm. rendelet 23. § (4) bekezdése alapján áru adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja a Korm. rendelet 23. § (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó az árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy az árut maga fuvarozza vissza.
6.3 A Brothers Online Kft. a csomagolástól – amennyiben annak sérülése a csomagolás kibontása során elkerülhetetlen -eltekintve kizárólag sérülésmentes, hiánytalan tartalmú, a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot nem meghaladó mértékben használt állapotú termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni. Az elállási jog gyakorlása semmilyen többletköltséget nem jelent a vásárló számára, de a termék visszajuttatásáról azonban ügyfelünknek kell gondoskodnia és a visszaküldés közvetlen költségét a vásárló viseli.
Amennyiben a visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, a Brothers Online Kft. kötelezettséget vállal arra, hogy a Korm. rendelet 23. § (1) bekezdésében foglalt kötelezettségének eleget tesz a Korm. rendelet 23. § (4) bekezdésében foglaltakra figyelemmel.
Az elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Brothers Online Kft. a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Brothers Online Kft. nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.
6.4 A fogyasztó kötelezettségei elállása esetén
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles az árut haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által az áru átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy az árut maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó az árut a határidő lejárta előtt elküldi. A fogyasztó az áru visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy a fogyasztó azt a forgalmazó üzlethelyiségében adja át a forgalmazónak. Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg az árut kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza az árut, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza. Távollévők között kötött szerződés esetén, ha a vállalkozás az árut üzlethelyiségben is értékesíti, és a fogyasztó a vállalkozás üzlethelyiségében személyesen gyakorolja a 20. § szerinti jogát, jogosult ezzel egyidejűleg az árut visszaadni a vállalkozásnak.
A fogyasztó csak az áru jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.
- Panaszkezelés
Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a fogyasztónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a +36 1 242-3488 telefonszámon, az info@kapszli.hu e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
7.1 A Brothers Online Kft. a +36 1 242-3488 telefonszámon beérkezett, vagy boltjában előterjesztett szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
7.2. A fogyasztói panaszt írásban az info@kapszli.hu e-mail címre, vagy könyvelt postai küldeményként a Kapszli Pont Fegyverbolt (1036 Bp. Bokor u. 15-19.) címére kell a fogyasztó és a panasz által érintett ügylet azonosítására alkalmas módon, válaszadásra alkalmas e-mail cím, vagy postai cím megadása mellett kell megküldeni. A panaszt a Brothers Online Kft. 14 napon belül kivizsgálja, a kivizsgálás eredményéről, a megoldási javaslatról a fogyasztó által megadott elérhetőségre igazolható módon, indoklást tartalmazó választ küld.
7.3 A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a) a fogyasztó neve, lakcíme,
- b) a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- c) a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- d) a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- e) a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
- f) a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- g) telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi a Brothers Online és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
7.4 A fogyasztó a panaszának elutasítása, vagy annak megítélése szerint nem megfelelő kezelése esetén panaszával hatóság, vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot Szolgáltató nem tett):
7.4.1 A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok
7.4.2. A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van a lakhelye, vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Békéltető testület neve | Békéltető testület székhelye, címe: | Illetékességi terület |
Budapesti Békéltető Testület | Budapest Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 Honlap cím: https://bekeltet.bkik.hu/ E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu |
Budapest |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület | Pécs Baranya Vármegyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36. Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-3422 Fax száma: (72) 507-152 Elnök: Dr. Bércesi Ferenc Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu kerelem@baranyabekeltetes.hu |
Baranya vármegye, |
Somogy vármegye, | ||
Tolna vármegye | ||
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület |
Miskolc Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszáma: (46) 501-091 (új ügyek); 501-871 (folyamatban lévő ügyek) Honlap cím: www.bekeltetes.borsodmegye.hu E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu |
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye, |
Heves vármegye, | ||
Nógrád vármegye | ||
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület |
Szeged Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149Honlap cím:www.bekeltetes-csongrad.hu E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu |
Békés vármegye, |
Bács-Kiskun vármegye, | ||
Csongrád-Csanád vármegye | ||
Fejér Vármegyei Békéltető Testület | Székesfehérvár Fejér Vármegyei Békéltető Testület Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6. Telefonszáma: (22) 510-310 Fax száma: (22) 510-312 Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu fmkik@fmkik.hu |
Fejér vármegye, |
Komárom-Esztergom vármegye, | ||
Veszprém vármegye | ||
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület |
Győr Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszáma: (96) 520-217Honlap cím: https://gymsmkik.hu/bekelteto E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu |
Győr-Moson-Sopron vármegye, |
Vas vármegye, | ||
Zala vármegye | ||
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület |
Debrecen Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Székhelye: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15. Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745 Fax száma: (52) 500-720 Honlap cím: https://www.hbmbekeltetes.hu E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu |
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye, |
Hajdú-Bihar vármegye, | ||
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye | ||
Pest Vármegyei Békéltető Testület | Budapest Pest Vármegyei Békéltető Testület Székhelye: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Telefonszáma: +36 1 792 7881 Honlap cím: www.pestmegyeibekelteto.huwww.panaszrendezes.hu E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu |
Pest vármegye |
7.4.3. Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. rendelkezései szerint.
- Tájékoztatjuk, hogy üzletünkben és internetes áruházunkban csak háztartásban használatos mennyiségekre vonatkozó rendeléseket szolgálunk ki! Amennyiben kereskedelmi mennyiségben szeretne termékeket rendelni, kérjük keresse fel munkatársainkat a következő telefonszámon:
061-242-3488 vagy a következő e-mail címen: info@kapszli.hu
- A felelősség korlátozása
9.1 A Brothers Online Kft. nem vállal felelősséget a kapszli.hu weboldal üzemeltetésével vagy használatával kapcsolatban keletkezett közvetlen vagy közvetett károkért, beleértve a számítógépes vírusok vagy ún. “spam”-ek által okozott károkat is.
9.2 Továbbá, a Brothers Online Kft. semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt pontokban foglalt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek, ill. következtek azok be:
– az Interneten küldött és/vagy fogadott, nem az Eladótól származó bármilyen adat;
– bármilyen működési hiba az Internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap akadálytalan működését és a vásárlást;
– a kommunikációs vonal bármely vételi eszközében bekövetkező bármilyen meghibásodás;
– bármilyen adatvesztés;
– bármely, a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működése;
– bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményei a szolgáltató hálózatban.
9.3 Adatvédelem
A regisztráció során megadott adatokat kizárólag a szerződés teljesítése, a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása, illetve hírlevél küldése érdekében tároljuk. (Csak abban az esetben kap ön hírlevelet, ha a regisztráció vagy későbbi megkeresésünk alkalmával felhatalmazta áruházunkat annak küldésére)
Az ön adatait harmadik fél részére nem adjuk át. Kivételt képez ez alól azon eset, ha a szerződés teljesítése érdekében a harmadik fél cégünk alvállalkozójaként működik közre (pl.: futárszolgálat), vagy arra jogszabály kötelez. Az alvállalkozó a cégünktől kapott adatokat semmilyen formában nem jogosult felhasználni, tárolni, harmadik fél részére továbbadni.
Adataidnak kezelésekor figyelembe vett jogszabályok:
- évi CXII. törvénynek (az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról) és a GDPR rendeletnek megfelelően járunk el.
- évi CVIII. Törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
- évi VI. törvény az egyének védelméről a személyes adatok gépi feldolgozása során, Strasbourgban, 1981. január 28. napján kelt Egyezmény kihirdetéséről
A kapszli.hu oldalon található webáruház áruház üzemeltetője minden törvényben előírt esetben figyelembe veszi a személyes adatok védelméhez fűződő alkotmányos alapjogot, amely szerint mindenki maga rendelkezik személyes adatainak feltárásáról és felhasználásáról. Az oldalon működtetett webáruház használata közben a regisztrált felhasználóktól gyűjtött adatokat semmilyen harmadik féllel nem osztja meg, nyilvánosságra nem hozza.
- A személyes adatok védelme
A Brothers Online Kft. tájékoztatja tisztelt Ügyfeleit, hogy az üzleti tevékenysége során tudomására jutott személyes és üzleti adatokat szigorúan bizalmasan kezeli. A Brothers Online Kft. az általa kezelt adatokat kizárólag a megrendelések teljesítése érdekében, üzleti tevékenysége körében használja fel. Adatokat harmadik személy részére nem továbbít és nem szolgáltat ki a jogosult írásbeli hozzájárulása nélkül. Az adatkezelés, adatfeldolgozás során maradéktalanul betartja a hatályos jogszabályi előírásokat. A Brothers Online Kft. ügyfelei az oldalon történő regisztrációval elfogadják, hogy a Brothers Online Kft.-től e-mailen hírlevelet kapnak. Amennyiben le akarnak iratkozni hírlevelünkről, azt e-mailen vagy telefonon, vagy regisztrációs profiljukban tehetik meg.
- Egyéb feltételek
A jelen Általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint a Felek jogviszonyára a Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet, valamint a mindenkori Fogyasztóvédelmi törvény rendelkezései az irányadók.
A Brothers Online Kft. jogosult jelen ÁSZF-t bármikor, egyoldalúan módosítani. A módosított rendelkezések a hatályba lépést követően leadott megrendelésekre alkalmazandóak.